INTERPRETASI TEKNIK DI PULAU TIOMAN

 Entry kali ini pula saya akan menceritakan beberapa interpretation technique yang digunakan di sepanjang percutian kami di Pulau Tioman.

Sebelum kita mulakan mari kita fahami apa itu interpretation technique.Interpretation technique adalah salah satu teknik yang sesuai untuk digunakan kepada pendengar ketika menyampaikan maklumat.Setiap cara yang digunakan dapat menghubungkan pendengar dengan penyampai maklumat ketika teknik tertentu digunakan.

Antara interpretation technique yang digunakan sepanjang program kami adalah

1.Activity

Ini adalah satu teknik yang digunakan dalam proses pembelajaran untuk menghubungkan mereka dengan pengalaman ketika melakukan sesuatu perkara.Ini membuatkan mereka mendapat gambaran tentang sesuatu yang dilakukan


Seperti yang kita lihat kami melakukan aktiviti mengecat bangsal yang berfungsi untuk menyimpan bahan buangan dan kamu juga membuat aktiviti membung label botol yang akan dihantar ke Johor untuk pemprosesan semula.Oleh yang demikian,kami dapat mengetahui tentang cara-cara mengecat dan membuang label botol sekaligus meningkatkan ilmu dan pengalaman mengendalinya.


2.Demonstration

Demonstration adalah cara untuk memberikan gambaran kepada orang lain dengan menunjukan contoh ataupun cara melakukan sesuatu.


Gambar diatas menunjukan Cik Shu memberi penerangan kepada kami tentang cara-cara mengedalikan peralatan google dan life jacket.Cik Shu menunjukan cara-cara untuk mengetatkan dan melonggarkan google supaya alat tersebut kemas dan terletak rapi dibahagian muka.Cik Shu juga memberi tips kepada kami tentang cara-cara menghilangkan wap yang berada di google ketika menyelam dengan menyapukan air liur ke cermin google sebelum masuk ke dalam air.

Sekian merupakan interpretation technique yang digunakan ketika berada di Pulau Tioman.

Comments

Popular posts from this blog

AKTIVITI 1: COORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR)

JENIS-JENIS INTERPRETASI MEDIA DI PULAU TIOMAN

AKTIVITI 3 : BERBASIKAL